Pages

15/01/2014

My writing challenge

Postanowiłam, że ten rok będzie najlepszy w całym moim dotychczasowym życiu, co mam zamiar realizować poprzez przygody, wyzwania, wyjazdy. Byłam nawet tak niecierpliwa, że pierwsze wyzwanie rozpoczęłam jeszcze przed rozpoczęciem nowego roku. A było to wyzwanie pisarskie! Przez ostatnie 30 dni, codziennie - no prawie - pisałam 1000 słów. Dlaczego? Chcę pisać lepiej, ciekawiej, a podejrzewam, że im więcej się pisze, tym lepsze stają się teksty. Oprócz tego chciałam udowodnić sobie, że wytrwam i po prostu będę pisać. Zdecydowałam się napisać spójny tekst, coś na kształt książki, który wczoraj, w ostatnim dniu mojego wyzwania, osiągnął 30800 słów.

I decided to make this year the best one in my entire life so far. I'm going to achieve that through the adventures, challenges and trips. I was so excited and impatient about it that I began the first challenge before the start of the new year. And it was a writing challenge! Over the last 30 days - well, almost - I wrote 1000 words a day. Why? I want my writing to become better, more interesting and I reckon that the more you write, the better your texts become. In addition, I wanted to prove myself that I will just persevere in writing. I decided to write a coherent story, something like a book. Yesterday, on the last day of my challenge, I reached 30800 words.
IMG_1858a
Z pewnością nie czuję, aby moje umiejętności drastycznie poszybowały w górę, ale za to wyciągnęłam parę wniosków na przyszłość:
  • zaczęłam zwracać większą uwagę na to, co dokładnie piszę, a dzięki temu znalazłam parę zwrotów i słów, których stanowczo nadużywam,
  • najlepiej pisze mi się rano, to wtedy mam najlepsze pomysły i najszybsze tempo pracy,
  • były dni, kiedy nudziło mnie pisanie dalszych przygód moich bohaterów, lepiej chyba podczas takiego wyzwania pisać opowiadania niż jedną, spójną treść, mniejsze są wtedy szanse na zniechęcenie się
  • choćby pożar amazońskiego lasu trwał w najlepsze, pisać trzeba codziennie, bo nadrabianie następnego dnia jest jeszcze trudniejsze, ma się wtedy 2000 słów do napisania!
Stworzone przeze mnie dzieło jest fatalne, bestsellerem nigdy nie zostanie. Mimo to jestem z niego dumna. Niestety, aż cztery razy nie wykonałam mojego wyzwania w odpowiednim dniu, ale wszystko później nadrobiłam. Pisanie spodobało mi się na tyle, że będę chciała teraz pisać więcej, trochę do szuflady, a trochę tutaj – mam nadzieję, że wam to nie przeszkadza.

Cheerio,
Karolina x
My skills definitely hasn't gone up dramatically, but I drew some conclusions which might be helpful in the future:
  • I started to pay more attention to exactly what I write, I found out that I keep using the same phrases and words from time to time.
  • My efficiency has its peak in the morning; that's the time when I have the best ideas and the quickest pace of work.
  • There were days when I was just bored with writing about the same characters; I think it's better to write a series of short stories during such a challenge to write stories than one bigger novel, as the chances of discouragement are smaller.
  • No matter what happens around you, finish your writing every day, because catching up is even more difficult when you have 2000 words to write!
The novel I created is so terrible, it will certainly never be a best-seller. However, I'm truly proud of it. Unfortunately, it wasn't a piece of cake - I missed my writing four times, but I caught up after all. I really enjoy writing so I want to write more now, sometimes just for myself and sometimes in here - I hope you do not mind.

2 comments:

  1. a ja bym chętnie przeczytała!;)

    ReplyDelete
  2. Też bym chętnie przeczytała :D ale skoro masz zamiar to zachować dla siebie, nie będę naciskać :D

    ReplyDelete