Pages

31/01/2014

January in review

Już za parę godzin dobiegnie pierwszy miesiąc nowego roku, a ja aż nie mogę uwierzyć, że upłynął on tak szybko! Z jednej strony, styczeń był dla mnie dobrym rozpoczęciem realizacji postanowień noworocznych - do połowy miesiąca zmagałam się z wyzwaniem pisarskim oraz wchłonęłam pięć książek, bo w tym roku chciałabym przeczytać ich aż 24. A z drugiej nie był to miesiąc obfity w ciekawe wydarzenia i wypady. Nie oznacza to jednak, że cały swój wolny czas spędziłam na udawaniu ludzkiej tortilli, zawinięta w cieplutki koc. Tak jak i w poprzednich miesiącach, oddałam się intensywnemu zwiedzaniu Amsterdamu, jednakże nie odkryłam ostatnio nic pasjonującego.

A couple of hours left until the first month of the new year will be over. I still can't believe that it passed so quickly! On the one hand, January was a good start of the New Year's resolutions for me - up to the middle of the month I was busy with my writing challenge. What's more, I efficiently pretended to be a bookworm and read five books. My goal is to read 24 within the year. On the other, it wasn't a month full of interesting events and outings. Don't get me wrong, though. I didn't spend all my free time on acting like a human tortilla, wrapped in my cosy blanket. As in previous months, I carried on exploring Amsterdam, however I didn't discover anything mind-blowing recently.
IMG_1798a
Collage1
IMG_1806a

Świat już dawno oszalał na punkcie washi tape, a ja dopiero niedawno obkupiłam się w swoje pierwsze egzemplarze. Obecnie zaznaczam nimi istotne rzeczy w kalendarzu, lecz oprócz tego, niestety nie mam pomysłu na kreatywne i funkcjonalne wykorzystanie ich.

The world has gone bananas about washi tape ages ago. I finally gave in and only just bought my first rolls. I use them to point out important things in my calendar currently, because unfortunately I have no idea how to use them in a creative and functional way.
IMG_1903a

Od paru lat bardzo chciałam rozpocząć naukę włoskiego. W zeszłym tygodniu postanowiłam, że czas zrealizować to marzenie i od paru dni, codziennie uczę się dziesięciu nowych słówek. Mam nadzieję, że po jakimś czasie bardziej się wkręcę i zacznę bardziej intensywną naukę.

I dreamt of learning Italian for several years. Last week I decided it was high time to make my dream come true. I learn ten new words every day since then. I really hope that after some time, I will be more absorbed and start studying in a more intensive way.
IMG_1914a

No a jaki był wasz styczeń?
Cheerio,
Karolina x
And how was your January?

No comments:

Post a Comment