Pages

09/04/2014

Homemade granola bars

Od kiedy zaczęłam pracę nad zdrowym stylem życia, obsesyjnie poszukuję zdrowszych alternatyw w moim codziennym jadłospisie. Ostatnio pod lupę wzięłam szybką przekąskę jaką są batoniki muesli. Intuicja podpowiadała mi, że te w sklepach nie są aż tak zdrowe i niewinne, więc postanowiłam takie cudeńka przygotować sama.

Do wykonania ośmiu sztuk średniej wielkości wykorzystałam:
  • 150g płatków owsianych
  • 80g mieszanki nasion chia, jagód goji, nasion słonecznika i dyni, suszonej żurawiny, orzechów i migdałów - choć dokładny skład i ilość tej mieszanki zależy od waszych preferencji
  • łyżeczka miodu
  • trzy czubate łyżki masła orzechowego

Since I started switching into more healthy lifestyle, I'm obsessively looking for healthier alternatives in my daily diet. Recently I took a closer look at a quick snacks like granola bars. My intuition told me that these available in stores are not that wholesome and innocent as they should be, so I decided to prepare them myself.

To prepare eight medium-sized pieces I used:
  • 150g oatmeal
  • 80g of mix of chia seeds, goji berries, sunflower and pumpkin seeds, dried cranberries, nuts and almonds - although the exact ingredients and quantity of them depends on your preferences
  • a teaspoon of honey
  • three heaping tablespoons of peanut butter
IMG_2430a

Następnie wszystkie składniki wymieszałam i przełożyłam do foremki mocno dociskając, dzięki czemu wszystko dobrze się razem skleja. Następnie foremkę wstawiłam do lodówki na całą noc, a kolejnego ranka cieszyłam się moim smakołykiem.

Then I mixed all the ingredients and transferred them into a mould, pressing firmly so it glues well together. After that, I put the mould into the fridge for a night so that I could enjoy my delicacy following morning.
IMG_2443a
IMG_2445a

A, no i uważajcie, bo takie wynalazki niestety zbyt szybko znikają w otchłaniach przełykowych. :(

Oh, and be careful because those beauties disappear way too quickly in people's tummies. :(
IMG_2457a
IMG_2465a
Cheerio,
Karolina x

1 comment:

  1. To jest genialny pomysł ! W sklepach sama chemia :/ Musze wypróbować Twój pomysł :)

    ReplyDelete